Rijdende melkboer (SRV-wagen) overtreft de supermarkt!

De rijdende melkboer Bert Schutrups uit Valthermond is er helemaal klaar voor: hij ziet kansen in de samenwerking met de lokale winkeliers in het collectief belonen van de klanten. Eind 2016 zijn 10 winkeliers gestart met het gezamenlijk uitgeven van spaarmunten aan hun klanten. Inmiddels nemen ruim 25 zelfstandige winkeliers hieraan deel. De cadeaus waar klanten voor kunnen sparen liegen er niet om! Zo is er binnenkort ook bij de melkboer de mogelijkheid om bijvoorbeeld al binnen een jaar een nieuwe tv bij elkaar te sparen! De rijdende winkelwagen is feitelijk nog efficiënter dan het online bezorgen. Klanten hebben de keuze en betalen geen bezorgkosten.

Bert Schutrups, eigenaar van de rijdende winkel, is nu al razend enthousiast! Hij was al langere tijd op zoek naar een leuk loyaliteitsconcept, maar niet met een digitaal systeem. Ook wilde hij graag dat de klanten kunnen sparen voor echt mooie cadeaus. Een systeem waarbij klanten collectief kunnen sparen, kon hij echter niet vinden. Tot hij uitkwam bij Spaarmunt.nl.

Spaarmunt.nl is een spaarsysteem waar alleen zelfstandige winkeliers aan deelnemen. Met de spaarmunten die de klanten ontvangen, kunnen zij sparen voor de mooiste cadeaus. Het mooie is dat de munten verkrijgbaar én inwisselbaar zijn bij alle deelnemende winkeliers. Men spaart dus bijvoorbeeld ook bij de snackbar voor die nieuwe tv. Ook heeft Spaarmunt.nl enkele weken geleden een nieuwe stap gemaakt een ‘gouden kadomunt’, die tevens te verkrijgen is voor 50 spaarmunten.
Het is niet voor alle zelfstandige winkels even makkelijk om voldoende klanten aan te trekken. Adverteren brengt natuurlijk wel klanten, maar een garantie heb je nooit. Vaak worden de advertenties overschreeuwd door die van de grootwinkelbedrijven. Spaarmunten zorgen voor een ‘zeg-het-voort-effect’. Klanten tippen elkaar waar ze nog meer kunnen sparen. Natuurlijk, het kost ondernemer een klein percentage van zijn omzet, maar hij bespaart aan de andere kant op zijn advertentiekosten. Uit onderzoek blijkt dat ruim 97% van de klanten de winkelier liever munten ziet uitgeven dan dat hij zijn geld uitgeeft aan adverteren. Nederlanders zijn nu eenmaal gek op sparen en vooral als het ook nog iets tastbaars oplevert.

“Geruime tijd hebben wij ons georiënteerd op een leuk spaarsysteem voor onze klanten”, aldus Bert Schutrups. “Uiteindelijk bleef Spaarmunt.nl over. Waarom? Omdat onze klanten nu bij veel meer winkeliers dezelfde munt krijgen en daardoor voor grotere cadeaus kunnen sparen. Een tv, een koffiezetapparaat en noem maar op! Maar het belangrijkste voor ons is dat het een gezamenlijk spaarsysteem is van alleen zelfstandige winkeliers, zodat het voor onze klanten nu veel sneller spaart dan bij de supermarkten!